Materiały i przygotowanie plików

Do wykonania projektu stosuje się logo oraz dane teleadresowe. Z reguły te dwa elementy bez problemu mieszczą się w 5% powierzchni zadruku.

Wizualizacja wykonywana jest bezpłatnie. Prosimy zatem o wyrozumiałość i wysyłanie kompletnych oraz poprawnych materiałów. Wizualizacja nadruku na kopertę jest z reguły bardzo prosta, dlatego nie przewiduje się wielu poprawek. W razie wymagającego projektu poproszeni zostaną państwo o dopłatę adekwatną do ilości poświęconego czasu.

Do druku prosimy przesyłać pliki w formacie PDF, JPG lub PSD. Przesłane do nas pliki są sprawdzane pod względem technicznym. Prosimy jednak o poprawne przygotowywanie projektów, ponieważ ewentualne błędy wynikające z niepoprawnego przygotowania nie będą podstawą do reklamacji.

Czas realizacji zleceń to z reguły 24-48 godziny, dlatego po złożeniu zlecenia jest ono od razu drukowane. Nie ma zatem możliwości wstrzymania prac po złożeniu zamówienia. Prosimy o przemyślane zakupy.

PDF

czcionki zamienione na krzywe,

rozdzielczość bitmap min. 300 dpi,

model barw CMYK,

brak osadzonych profili kolorystycznych,

brak zaznaczonych linii cięcia, paserów, skal,

brak kolorów dodatkowych np. Pantone,

skala 1:1,

czarne teksty najlepiej ustawić wg następującego rozbarwienia C:50, M:0, Y:0, K:100.

JPG

rozdzielczość bitmap min. 400 dpi

model barw CMYK,

brak osadzonych profili kolorystycznych,

brak zaznaczonych linii cięcia, paserów, skal,

skala 1:1,

czarne teksty najlepiej ustawić wg następującego rozbarwienia C:50, M:0, Y:0, K:100.

PSD

czcionki zamienione na krzywe,

rozdzielczość bitmap min. 300 dpi,

model barw CMYK,

brak osadzonych profili kolorystycznych,

brak zaznaczonych linii cięcia, paserów, skal,

brak kolorów dodatkowych np. Pantone,

skala 1:1,

czarne teksty najlepiej ustawić wg następującego rozbarwienia C:50, M:0, Y:0, K:100.

Często zadawane pytania

1. Jakiej jakości są używane koperty?

Wszystkie sprzedawane u nas koperty są produktami z wyższej półki. Charakteryzują się wysokim stopniem bieli, wysoką gramaturą i mocnym klejem (wszystkie drukowane u nas koperty klejone są na pasek, co jest najlepszym sposobem klejenia). Ze względu na powszechne problemy z drukiem na kopertach, głównym warunkiem powodzenia jest porządny, dobrze przyjmujący farbę i niepofalowany produkt. Tylko bezkompromisowa jakość kopert może zapewnić doskonały efekt końcowy!

2. Jakiej jakości jest wydruk?

Nadruki wykonywane są z rozdzielczością 1440 dpi. Aby zagwarantować najdokładniejsze odwzorowanie kolorów, każdy rodzaj koperty drukujemy z wykorzystaniem zindywidualizowanego profilu kolorystycznego, stworzonego specjalnie dla konkretnego podłoża. Druk na kopertach nie pozwala wykonać tzw. skal densytometrycznych, umożliwiających kontrolę nasycenia pigmentu. Dlatego też ważna jest stała, wyrywkowa kontrola operatora, skrupulatna kalibracja oraz codzienna konserwacja. Choć o jakość każdej koperty dbamy z najwyższą starannością, to jednak zachęcamy klientów do zamawiania prototypów. Tylko wydruk prototypu gwarantuje 100% pewności co do tego, jak będzie wyglądał finalny produkt. Koszt prototypu to jedynie 30 zł netto (w cenę jest już wliczona dostawa kurierem). Niezamówienie prototypu uniemożliwia przyjęcie reklamacji dotyczących koloru, technologii druku, rodzaju koperty itd. Dlatego też zachęcamy, szczególnie przy pierwszym zamówieniu danego wzoru, do zamawiania prototypów.

Papier, z jakiego wykonane są koperty to papier offsetowy (taki jaki używacie państwo do zwykłych drukarek nabiurkowych). Papier ten inaczej przyjmuje farbę, aniżeli papier kredowy. Nie można zatem porównywać nasycenia tego samego kolory wydrukowanego na papierze kredowym i papierze offsetowym.

3. Dlaczgo cennik dotyczy tylko nadruku do 5% powierzchni?

96% zamówień to właśnie koperty z nadrukiem nie przekraczającym 5% powierzchni. Wyszliśmy zatem z założenia, że nie ma powodu, dla którego cennik miałby obciążać Klientów za atramenty, które w rzeczywistości nie zostały wykorzystane. Jeżeli jednak życzą sobie Państwo wydruk w nasyceniu większym niż 5%, również jest to możliwe. Do kosztu takiego wydruku doliczana jest wartość wg następującej skali:

- do 5%: zgodnie z cennikiem;

- od 6 do 20%: + 30% ceny;

- od 21 do 50%: + 60% ceny;

- od 51%: + 100% ceny.

W przypadku przesłania do nas projektu, którego powierzchnia przekracza 5% powiadomimy państwa o wysokości dopłaty. Dopiero od tego momentu mogą Państwo zdecydować o dalszym losie zlecenia.

4. Czy jest możliwość przyśpieszenia terminu realizacji?

Tak. Proszę o kontakt z jednym z naszych handlowców. Jeżeli tylko termin pozwoli, dostosujemy się do Państwa potrzeb.

5. Jako rodzaj farby używany jest do nadruku?

Nadruk wykonywany jest z użyciem tuszy pigmentowych - opartych na wodzie. Dzięki temu jest w pełni ekologiczny i bezpieczny dla zdrowia. Tusz taki, ze względu na rodzaj podłoża, na jakie jest dozowany, nie jest odporny na wodę ani brud. Różni się on nieznacznie od farby offsetowej oraz dość znacząco od tonera cyfrowego.

6. W jakiej formie należy przesłać dane do personalizacji?

Prosimy o przesłanie danych w postaci arkusza kalkulacyjnego. Każdy rząd tekstu, jaki ma wystąpić na kopercie, należy umieścić w oddzielnej kolumnie w arkuszu kalkulacyjnym.

7. Czy wykonujecie wydruk akcydentów, które potem będą wysyłane w kopertach - np. papier firmowy?

Oczywiście! Jesteśmy drukarnią, więc możemy wykonać dowolny druk. Prosimy o przesłanie na maila specyfikacji do wyceny.

8. Najmniejszy dostępny nakład to 100 szt. To dla nas za duża ilość. Czy możemy zamówić 50 szt.?

Biorąc pod uwagę bardzo niską cenę, jaką proponujemy, podjęliśmy decyzję, że sprzedaż w mniejszych nakładach będzie nieopłacalna dla Klienta, gdyż cena jednostkowa będzie znacząco wzrastać wraz ze spadkiem nakładu. Każde zlecenie wymaga kalibracji maszyny i każdorazowych prób nadruku, co silnie wpływałoby na wzrost ceny przy niewielkich nakładach. Tu warto też wspomnieć, że zastrzegamy sobie prawo dostawy towaru w nakładzie zaokrąglonym do +/- 5%.

9. Czy można drukować na spad, tak aby grafika dochodziła do krańca koperty?

Istnieje możliwość druku na spad. Druk taki nie należy jednak do najprostszych. Oprócz dopłaty Klient musi liczyć się z tym, że realizacja może się nie powieźć (np. maszyna będzie stale brudzić drugą stronę). W skrajnych przypadkach zastrzegamy sobie prawo do rezygnacji z wykonania zlecenia z przyczyn niezależnych od naszej woli. W takiej sytuacji wszelkie wygenerowane nieudanymi próbami koszty pokrywa nasza drukarnia.